Wyposażenie biura to kluczowa kwestia i nie chodzi tutaj wyłącznie o sprzęt elektroniczny. Ważne są meble. Pierwszą kwestią na którą należy zwrócić uwagę jest funkcjonalność.  Organizację pracy ułatwi odpowiednio dobrane biurko, krzesło, szafa oraz regał. Zdecydowanie nie warto inwestować w meble nietrwałe, najtańsze jakie są dostępne na rynku. Stylowy, estetyczny i spójny wygląd wpłynie na to jak postrzegana będzie Twoja firma przez klientów i partnerów (przynajmniej na początku współpracy).

Mówisz: Firma, myślisz: biuro. Tylko co się kryje pod tym hasłem? Biuro, czyli pomieszczenia, miejsce gdzie pojawiać się będą kontrahenci, każdy pracownik powinien mieć odpowiednio wyposażone stanowisko, jeśli nie olbrzymia sala konferencyjna, to mniejsze pomieszczenie gdzie możliwe będzie spotkanie lub szkolenie. Może potrzebna będzie recepcja? Albo poczekalnia?

Meble biurowe – standardowy zestaw

Ciężko będzie pracownikowi biurowemu pracować bez biurka, krzesła i komputera. Można przyjąć, że to jest niezbędny i podstawowy zestaw. Do tego dodać można kontenerek i szafkę. Do tego dochodzi sprzęt elektroniczny na użytek większej ilości osób czyli drukarka, skaner, kopiarka ( najczęściej urządzenie wielofunkcyjne) i niszczarka. Wybór właściwego biurka jak i pozostałych elementów to indywidualne wymagania. Coraz popularniejsze stają się biurka z elektryczną regulacja wysokości blatu, to rozwiązanie z pewnością dobre dla osób, którym zależy na „ruchu w trakcie pracy” i możliwości zmiany pozycji. Z pewnością regulacja wysokości blatu w biurkach to wygoda, swoboda w zmianie pozycji, a to wpływa na ergonomię o której w ostatnim czasie tyle się mówi. Długość blatu to najczęściej zakres 1200-1800 mm, biurko narożne lub „wolnostojące”, z blatem prostym lub z wcięciem. Materiały najczęściej wybierane to laminat i droższy fornir.

Krzesło biurowe to kolejny element wyposażenia, bez którego raczej ciężko będzie pracować. Nie jest może niezbędny ( wersja dla wytrwałych – laptop na kolanach J i pozycja siedząca na macie lub poduszce) Ważna jest wielkość kół, rodzaj (do powierzchni twardych czy miękkich) grubość materiału, którym fotel jest wykończony  (przyjmuje się, że przy standardowym użytkowaniu mebli rok korzystania z niego to 2000 cykli Martindale’a). Ważne czynniki, na które z pewnością powinno się zwrócić uwagę to funkcje, jakie posiada krzesło biurowe oraz podłokietniki i zagłówek (może warto by były regulowane? ).

Dodatkami, które warto rozważyć (jeśli pozwala budżet) są podnóżek i mata antyzmęczeniowa.

Kolejna pozycja na liście to kontenerek i/lub szafa, miejsca gdzie można przechowywać dokumenty i  akcesoria. Dla dokumentów, danych wrażliwych polecane są szafy zamykane, najlepiej metalowe, chociaż bardzo często wystarczy już sama kwestia zamykania na klucz i ograniczenia dostępu osobom trzecim.  Świetną propozycją jest szafa biurowa z drzwiami przesuwnymi Flexus, jej plusem jest możliwość zamknięcia na klucz. Kontenerki z tej serii również wyposażone są w zamki.

Niszczarka, drukarka….. co jeszcze?

W kwestii drukarki nie ma aż takiego problemu, kwestia niszczarki jest bardziej kłopotliwa. Dlaczego? RODO ! Niszczarka zgodna z ustawą musi spełniać normę DIN 66399, a jej klasa niszczenia nie może być niższa niż P3. Co to oznacza?  Norma DIN 66399 określa wymagania procesów niszczenia dokumentów oraz względem maszyn. Aktualnie zamiast pięciu wprowadza siedem poziomów bezpieczeństwa dla wszystkich nośników informacji.  Norma DIN 66399 wyróżnia sześć kategorii nośników danych

P1 – P7  Informacje prezentowane na papierze, wydruku, kliszy drukarskiej

F1 – F7  Informacje prezentowane w rozmiarze zmniejszonym np. klisza, mikrofilm

O1 – O7  Nośniki optyczne np. płyta CD/DVD

T1 – T7   Informacje na nośnikach magnetycznych np. identyfikatory, dyskietki (a niby zapomniane)

H1 – H7   Informacje prezentowane na dyskach twardych (magnetyczne nośniki danych)

E1 – E7  Nośniki elektroniczne np. karty pamięci, dyski SSD, mobilne urządzenia telekomunikacyjne

W firmach średniej wielkości około 70 proc. wszystkich danych nadal jest drukowanych, warto zastanowić się nad wyborem optymalnej niszczarki zgodnej z rozporządzeniem RODO. Wśród rad i wskazówek, których moglibyśmy udzielić, jeśli mielibyśmy skupić się na wyborze niszczarki jest sugestia, by zastanowić się jakiej klasy powinna być niszczarka, oczywiście zgodna z RODO. Jeśli min. P3 to szerokość ścinka powinna być mniejsza lub równa 2mm, a powierzchnia całkowita ścinka papieru mniejsza lub równa 30mm2 (cięcie poprzeczne).

Wyróżnić można cztery główne grupy niszczarek:

• „przybiurkowa”, sprawdzająca się w przypadku domowego użytku i małych firm, których biuro mieści się w domu prywatnym,

• „biurowa”, przeznaczona do biur wielkopowierzchniowych, zajmujących całe, otwarte kondygnacje w biurowcach,

• „wysokowydajna”, gdy chcemy procesem niszczenia nośników sterować centralnie,

• „specjalistyczna”, gdy wymagane jest cykliczne niszczenie komputerowych dysków twardych.

Nasze produkty znajdziesz tutaj.

Drobne akcesoria

Bez gadżetów takich jak długopis, zszywacz, spinacz i zakreślacz funkcjonować można, ale praca jest utrudniona. Bez zasilania i uruchomionych sprzętów również. Ile razy przytrafiło się, że listwa miała za mało gniazdek (rozwiązanie tego problemu znajdziecie tutaj), albo po przeniesieniu biura okazało się, że nie ma już wolnego przedłużacza?

DARLOG Sp. z o.o. Sp. k.
ul. Pokrzywno 16A
61-315 Poznań

Kontakt z nami